بازیگر سریال «عشق کوفی» با حضور در غرفه جهاددانشگاهی خوزستان مطرح کرد :

نویسندگان متون دینی از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند

۰۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۹ کد : ۶۱۸۰۱
بازیگر نقش میثم تمار در سریال «عشق کوفی» ضمن حضور در غرفه جهاددانشگاهی خوزستان در پایانه مرزی شلمچه با بیان اینکه هنرمندان برای ارائه هنر خود در رابطه با مکتب حسینی بدون چشم‌داشت مادی وارد میدان می‌شوند، گفت: متولیان وزارت ارشاد باید حامی هنرمندان متون دینی باشند، چراکه نویسنده‌ای که در طول شبانه‌روز به دنبال ارتزاق برای گذران زندگی است به لحاظ تمرکز دچار مشکل می‌شود.
نویسندگان متون دینی از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ، احمد مسافری، عضو انجمن هنرهای نمایشی خرمشهر و بازیگر سریال های نجلا 2 و عشق کوفی، با اشاره به شعار «حب الحسین یجمعنا» اظهار کرد: عشق امام حسین(ع) همه را دور هم جمع می‌کند و فقط کافی است که به این راه دل بدهید.

وی با اشاره به حرکت پیاده‌روی اربعین گفت: سال‌های سال است که مسلمانان حتی به قیمت از دست دادن جان و مال و اعضای بدنشان این مسیر را رفته‌اند و شاید ما در این مسیر به نوعی عقب افتاده‌ایم.

مسافری با بیان اینکه مهمترین اسلحه هنرمند، همان هنری است که آن را در قالب‌های مختلف ارائه می‌کند، ادامه داد: مشکل اساسی ما در پرداختن به محتوا، ضعف متن و نوشتار است. متولیان وزارت ارشاد هنرمندان حوزه نوشتار را از لحاظ اقتصادی تقویت کنند. نویسنده‌ای که شب تا صبح به دنبال ارتزاق برای گذران زندگی است به لحاظ تمرکز دچار مشکل می‌شود. شما می‌بینید که دشمن برای از بین بردن فرهنگ کشورمان هزینه‌های هنگفتی می‌کند و شبکه‌های ضد اسلامی را تقویت کرده است.

بازیگر نقش میثم تمار در سریال «عشق کوفی» با تأکید بر اینکه هنرمندان برای ارائه هنر خود در زمینه محتوای دینی و به ویژه در رابطه با پیام فرهنگ ایثار و شهادت حسین‌بن علی(ع) بدون چشم‌داشت مادی وارد میدان می‌شوند، افزود: امام حسین(ع) نیاز به شناخت دارد؛ ما متأسفانه یا دیر رسیدیم یا درست سر جای خود عمل نکردیم و به ای کاش رسیدیم؛ برای تبلیغ و اعتلای فرهنگ ایثار حسین بن علی(ع) باید کار کارشناسی صورت بگیرد.

مسافری گفت: همه ما می‌دانیم که در ایام اربعین هزاران و میلیون‌ها زائر از مرزهای کشور به سمت عراق می‌روند. بنابراین باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم اما ما همه چیز را به چند روز منتهی به اربعین موکول می‌کنیم. در عرصه کارهای فرهنگی باید برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد تا هنرمند بداند که تکلیف چیست. هزینه‌های میلیاردی که می‌شود باید هدفمند باشند. باید از سال قبل برای سال بعد برنامه‌ریزی شود.

این بازیگر ادامه داد: هنر در محدودیت جلوه پیدا می‌کند و هرچه محدودیت بیشتر شود خلاقیت هم بیشتر می‌شود ولی می‌بینیم برای موارد دیگر هزینه‌های بسیاری می‌شود، اما در حوزه هنر و فرهنگ که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند اینگونه نیست. باید هزینه‌های این موضوع را لحاظ کنیم. هنرمند از این محل ارتزاق می‌کند و همه این موارد باید در نظر گرفته شوند. یکی از روحانیون به من گفت کاری که ما روی منبر انجام می‌دهیم شما با تئاتر انجام می‌دهید و این ماندگارتر است چون تصویر به ذهن منتقل می‌شود. همه ما در حوزه هنری زحمت می‌کشیم و حداقل به این فعالیت به گونه‌ای نگاه شود که ما شرمنده دوستان هنرمند نشویم.

وی در پایان گفت: در همایش تئاتر اربعین با دیگر گروه‌های تئاتر که از سایر نقاط کشور آمده‌اند در مرز شلمچه چند شب اجرای برنامه داریم و پس از آن به عراق رفته و در مسیر زائران اربعین فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

کلید واژه ها: نویسندگان متون دینی از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان احمد مسافری، عضو انجمن هنرهای نمایشی خرمشهر و بازیگر سریال های نجلا 2 و عشق کوفی پیاده‌روی اربعین


نظر شما :