دکتر مسلمی نائینی درنشست صمیمانه با جهادگران خوزستان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مشکلات خوزستان/ برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان عراقی

رئیس جهاددانشگاهی در سفر به خوزستان و دیدار با جهادگران این استان بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در حل مشکلات این استان تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مشکلات خوزستان/ برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان عراقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی در سفر به خوزستان در نشست صمیمانه با جهادگران خوزستان که شنبه ۱۸ شهریورماه در محل موسسه آموزش عالی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: واحد خوزستان یکی از واحدها ممتاز و خوب است و خدمات زیادی در حوزهای مختلف و مخصوصا پزشکی ارایه می‌دهد.

وی افزود: مردم خوزستان هشت سال مقاومت کردند، اما متاسفانه هنوز مشکلات آن‌ها متعدد است؛ امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به مسئولان مربوطه انتقال دهیم و حل کنیم.

دکتر مسلمی‌نائینی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ارکان هر نهاد، سرمایه انسانی است و مدیران باید این سرمایه را قدر بدانند ادامه داد: ۷۵ درصد بودجه جهاددانشگاهی توسط سرمایه انسانی این نهاد تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در دیداری که با رییس جمهور داشتم ایشان به این مساله اشاره کرد که جهاد دانشگاهی پس از ۴۳ سال، اکنون به سن بلوغ رسیده است و باید بتواند نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در بُرهه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی تقدیر نموده‌اند.

رییس جهاددانشگاهی در خصوص تجمیع مراکز علمی کاربردی و اجرای طرح آمایش سرزمینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در حال انجام آمایش سرزمینی است و بنا بر آن، تعداد موسسات آموزش عالی را کاهش می‌دهد؛ این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که جهاددانشگاهی نیز مذاکراتی برای ساماندهی مراکز آموزش عالی این نهاد انجام داده است.

وی افزود: در جلسه‌ای با جمعی از مدیران موسسات آموزش عالی به این نتیحه رسیدیم که پیش از اقدام وزارت علوم، شورایی در این خصوص تشکیل دهیم تا خودمان زودتر کار ساماندهی را آغاز کنیم.

دکتر مسلمی‌نائینی همچنین با اشاره به درخواست برای بین‌المللی‌سازی موسسه آموزش عالی خوزستان گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم و موسسات را برای جذب دانشجویان عراقی تقویت کنیم.

دکتر حسن محمدی‌مجد رییس جهاددانشگاهی خوزستان نیز این نشست در خصوص وضعیت موسسه علمی کاربردی خوزستان اظهار کرد: به محض اینکه زمزمه‌ای از این موضوع شنیدیم بلافاصله به حوزه آموزش عالی جهاد منتقل کردیم و تمام تجربه‌های پیشین در خصوص تجمیع و مشکلات دهه ۷۰ و ۸۰ جمع‌بندی و مطالب بیان شد. تقاضای اصلی این بود که از هر گونه اقدام شتاب‌زده پرهیز و اقدام دقیقی انجام شود. امیدواریم با هم‌فکری، زحمات همکاران ما ختم به توسعه و پیشرفت موسسه شود.

 وی در خصوص دیگر واحد های جهاددانشگاهی خوزستان نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی در محصولات شیمیایی و مرکز شیمی، فروش کالاهای تولیدشده است؛ در این خصوص با حجم زیادی از محصولات به فروش نرسیده مواجه بودیم و مذاکرات خوبی با شرکت‌های پخش کشور انجام دادیم. اکنون با چندین شرکت بزرگ در حال مذاکره هستیم. همچنین در حال تکمیل گروه حرفه‌ای بازاریابی و فروش هستیم.  

محمدی‌مجد عنوان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی تقاضا برای خرید محصولات آمده است. از اولین خواسته‌های ما این است که در این حوزه حمایت شویم و این محصولات را در حوزه پزشکی جهاددانشگاهی به مصرف برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات خوب با دانشگاه علوم پزشکی، به دنبال این هستیم که این محصولات در مراکز درمانی استان خوزستان استفاده شود. با توجه به افزایش تقاضا، پیش‌بینی می‌شود که افزایش تولید نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به تولید ایزوتون گفت: در ابتدای حضور ما ایزوتون هنوز به صورت انبوه تولید نشده بود، اما اکنون اولین محموله ایزوتون تولید شده در مراکز پزشکی استفاده و تاییدیه لازم اخذ شده و خلوص آن به سطح بین‌المللی رسیده است و آماده‌ایم در این حوزه جهش تولید داشته باشیم.

محمدی‌مجد یادآور شد: مشکلات معیشتی و مالی اصلا در شأن جایگاه علمی و فنی جهاد دانشگاهی نیست و باید به مرحله‌ای از تولید علم برسیم که دیگر نیاز به کمک‌های دولتی نداشته باشیم و این موضوع، نیازمند ثابت قدم بودن و تلاش است. ما می‌توانیم کارهای بسیاربزرگی انجام دهیم و هر کدام از نیروها می‌تواند مولد باشد البته موانع و سختی‌ها وجود دارد نیز اما قابل گذر هستند.

گفتنی است، دکتر مسلمی‌نایینی در سفر به اهواز با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و دیدار با اعضای این سازمان، از مرکز پزشکی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز خدمات تخصصی شیمی، پژوهشکده تکنولوژی تولید، مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی ،مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان و خط تولید مته سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بازدید کرد.

کلید واژه ها: روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی دکتر حسن محمدی‌مجد رییس جهاددانشگاهی خوزستان


نظر شما :