توسط شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی :

شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر(فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید مورد بررسی و تایید قرار گرفت

با پیگیریها و تلاش های مجاهدانه همکاران جهادگر ، شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر(فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید در شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت.
شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر(فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید مورد بررسی و تایید قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، با پیگیریها و تلاش های مجاهدانه همکاران جهادگر ، شبکه برنامه سه ساله گروه پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر(فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی) پژوهشکده تکنولوژی تولید در شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت.

از جمله اهداف این شبکه برنامه، می توان به دستیابی به علوم و فناوری جدید در زمینه های هوشمندسازی و اینترنت اشیا در صنایع، قابلیت ساخت تجهیزات صنعتی فوق پیشرفته (High Tech.) هوشمند و تبدیل شدن به قطب علمی در زمینه اینترنت اشیاء صنعتی در کشور نام برد.

جلسه شورای علمی دفتر تخصصی گروه علوم پایه و فنی مهندسی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور اعضای شورای تخصصی دفتر مرکزی و اعضای گروه مهندسی برق و کامپیوتر پژوهشکده برگزار شد و ضمن تشریح عناوین محورها و پروژه های اشاره شده در آن توسط اعضای گروه، اعضای شورای علمی نقطه نظرات خود را در مورد آنها بیان نمودند. گروه پژوهشی برق با محوریت "کاربرد هوش مصنوعی و هوشمندسازی صنایع"، شبکه برنامه خود را در شاخه های بومی سازی و هوشمندسازی سیستم های اتوماسیون صنعتی، طراحی و توسعه تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیاء صنعتی، بازطراحی و بومی سازی تجهیزات الکترونیکی و الکترونیک صنعتی و همچنین پیاده سازی نرم افزارهای هوشمند با قابلیت تحلیل/ پیشنهاد در زمینه سلامت تنظیم نموده است.

از جمله مهترین طرح های در دست اجرا توسط این گروه می توان به "طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنعت نفت" برای مناطق نفتخیز جنوب، "پیاده سازی نرم افزار با قابلیت تشخیص روند بیماری در یک جامعه آماری مبتنی بر هوش مصنوعی" برای پتروشیمی، و "انتقال دیتا و پایش ولتاژ حفاظت کاتدیک بر روی خطوط لوله فولادی زیرزمینی مبتنی بر اینترنت اشیاء" برای شرکت های نفت و گاز اشاره نمود.

گفتنی است شبکه برنامه، راهبرد سه ساله هر گروه پژوهشی برای مشخص نمودن اهداف و زمینه های تخصصی گروه در سه سال آتی می باشد.


نظر شما :